Translate

čtvrtek 7. května 2020

Menej známe tajchy Vyhnianskej doliny III - Kajchybelský tajšok

S článkom o tajšíku v doline Kajchýbel pri Bankách som úspešne prokrastinoval viac ako tri roky.
 Na tento zaniknutý tajšok ma upozornili Vyhnoranci z OZ Eisenbach pred asi 5 rokmi, po ich upozornení som ho dohľadal na niekoľkých mapách, a dnes som sa odhodlal pospájať poznatky a poznámky do súvislejšieho textu.

V článkoch o málo známych tajchoch a tajšíkoch som už viackrát uviedol, že takmer každá dlhšia bočná dolina Hodruše a Vyhní ukrýva zaniknuté menšie tajchy a tajšíky, ktoré sú väčšinou oveľa staršie než známe veľké tajchy vybudované v hlavných dolinách.

napríklad tajšok v doline Hodruška, alebo tajšok v doline Kajchýbel (Keichhübel)  - nezamieňať si s Kysihýblom! 

Chcete vedieť  ako to je s málo známym tajšíkom ?

Článok bol presunutý na tajchovú líniu blogov tu:  https://tajchyjarky.blogspot.com/

Žádné komentáře:

Okomentovat